7.8.2012

Hetkiä pääkaupungissa

Näin arkeen palanneena, mikä voisikaan olla parempaa ajan vietettä, kuin juuri päättyneen kesäloman muisteleminen ja siihen liittyvien valokuvien katseleminen. :) Jo pelkkä muistelu on ihanaa, mutta sitä värittää kivasti valokuvat, joita tuli reissussakin jälleen paljon otettua.

Lupasin kirjoitella jotain tännekin, meidän Helsingin- reissusta. Teimme sellaisen pikaisen minireissun. Vietimme pari päivää kuumassa ja aurinkoisessa Helsingissä ja yöpaikkaa pidimme Punavuorelaisessa hotellissa.

Saavuttuamme Helsinkiin, suuntasimme ensitöiksemme Stockmannille. Etsimme farkkuja miesten osastoilta. Kerrankin minä olin mukana ja makutuomarina. Itse pidättäydyin kaikesta ostamisesta! Ihan kivaa vaihtelua. Ja löytyihän ne pökätkin, sitten lopulta! :)

Ostosreissun jälkeen menimme Esplanadinpuistoon jätskille ja sen jälkeen hivuttauduimme Kauppatorille. Hyppäsimme lautalle, joka oli sopivasti satamassa ja suuntasimme Suomenlinnaan. Ihmisiä oli liikenteessä ja paljon! Alue on tosin sen verran laaja, ettei se ihmismäärä tuntunut, sitten perille päästyämme enää missään. Lautalla oli vähän sellainen "sillit purkissa- fiilis". Suomenlinnaan päästyämme, jokainen lähti omille teilleen ja porukka hajaantui.

Istuskelimme, katselimme ympärillemme, yritimme saada kartasta jotain tolkkua, kävimme pizzalla, valokuvailimme ja nautimme kuumasta kesäpäivästä. Ja kun päivä oli kääntymässä jo iltaan, nautimme yhdet kylmät juomat terassilla ja matkasimme takaisin Kauppatorille. Siiinä se päivä meni, nopeasti.

Illalla kävimme Italialaisessa ravintolassa syömässä ja kaikesta kävelemisestä, kuumuudesta, ihmispaljoudesta ja olemisesta onnellisina, uni maittoi lopulta, vaaleiden petivaatteiden ja lakanoiden välissä. Oi, että!

Sunnuntai- aamu alkoi, perinteisesti runsaalla hotellin aamupalalla. Rakastan niitä! Parhautta on se, että kaikki on valmiina, siinä nessun alla. Siitä vain ottaa mitä mieli tekee, eikä ole kiire mihinkään. <3 Nautiskelimme talon antimista kaikessa rauhassa ja katselimme ulos ikkunasta. Helsinki oli heräämässä uuteen päivään ja aurinko näyttäytyi jälleen. Luovutimme hotellihuoneen puoliltapäivin ja jatkoimme matkaa autolla. Kävimme ennen kotimatkaa vielä Talvipuutarhassa ja köpöttelimme Töölönlahden rannalla.

Tähän lopuksi, muutamat kuvat lauantai- päivästä. Ensi kerralla sitten kukkaloistoa. Lupaan! :) En uskalla sanoa, että koska kirjoittelen seuraavan kerran, sillä olen ollut aika uuvuksissa. Arkeen paluu, ei olekaan sujunut ihan itsestään. Ensimmäisen kahden päivän jälkeen, tuntui siltä, että olisin tehnyt töissä, ainakin viikon edestä töitä, vaikkei mikään kiirus ole todellakaan ollut. Pitäis vaan muistaa, mennä aikaisemmin nukkumaan  ja totutella muutenkin tähän arjen sykleeseen.