29.8.2012

Suklaata!

Iski ihan hirveänmoinen himo suklaaseen! Eikä nyt puhuta mistään tavallisesta Fazerin sinisestä vaan mä tahdon jotain äkkimakeaa ja suklaista herkkua! Tahtoisin tehdä itse jotakin, hhhmm ?

Mä vähän kurkin äsken kotikokki.net :tiä ja löysin sieltä tuon Supersuklaa Browniesin ohjeen. Ehkä mä kokeilen ohjetta heti tänään?! Näyttää nimittäin just kivan yksinkertaiselta ja helpolta. :)

Tässä ohjetta teillekin.

Supersuklaa Brownies

Tarvitset:
170 g taloussuklaata
150 g pullomargariinia
2,5 dl sokeria
3 kpl kananmunia
1/4 tl suolaa
2 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria

Ohje:
Paloittele suklaa kattilaan ja kaada margariini joukkoon. Sulata miedolla lämmöllä ja varo ettei suklaa pala pohjaan. Älä keitä!

Sekoita munat rikki kulhossa, lisää suola, jauhot, sokeri, vaniljasokeri ja suklaaseos. Kaada voideltuun tai leivinpaperoituun 20 x 30 cm vuokaan.

Paista 175C asteessa n. 30 min uunin keskiosassa. Voi olla, että on valmis jo 20 min päästä, nämä ovat sitä parempia mitä löysempää keskiosa on. Anna jäähtyä ja leikkaa sitten neliöiksi.




Kaikki kuvat täältä: http://weheartit.com/

Minkälaisen suklaisen herkun sinä otat avuksesi vastaavanlaisissa tilanteissa? Oletko enemmän valkosuklaan,- maitosuklaan vai tummansuklaan ystävä?

Jos pöytälaatikkossasi muuten lojuu, jonkun herkullisen suklaaherkun resepti, vinkkaa ihmeessä! :) Mun täytyy sanoa, että omasta ruokareseptikätköstä ei juurikaan suklaaherkkujen ohjeita löydy, vielä! :) Ainut suklainen herkku mitä olen joskus tehnyt on mokkapalat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti