17.7.2012

Naivistit- näyttely Iittalassa ja rautatiemuseo Toijalassa

Lomapäivät tuntuvat lyhyiltä, ne tuntuvat kiitävän jumalatonta vauhtia eteenpäin. Mulla on unirytmi sekaisin, olen sekaisin päivistä, olen sekaisin lomasta, suunnitelmista, tästä vapaudesta ja fiiliksestä. Sekaisin hyvällä tavalla. Vaikkakin, mun takaraivossa jankkaa se tuttu ja ainainen tieto siitä, että jossain vaiheessa tämä taas päättyy ja on palattava sorvinääreen. Ennen loman loppumista on kuitenkin vielä nautittava kaikin siemauksin lomatunnelmasta, näistä hetkistä, jokaisesta kiireettömästä aamusta, sohvanvaltauksesta, stillaamisesta ja olemisesta. Onhan tässä vielä pari viikkoa jäljellä, mitä mä murehdin?!

Kolmas lomaviikko lähti käyntiin eilen. Olen viihdyttänyt itseäni viimepäivien ajan kotona, olen löhöillyt sohvalla ja olen katsonut lukemattoman määrän Sinkkuelämää- jaksoja ja elokuvia, olen valvonut aamuyöhön ja vastaavasti nukkunut pitkään.

Eilen ulostauduttiin pikku lomapesästämme ja lähdimme liikkelle. Mikä voisi olla parempi tapa viettää puolipilvinen, ajoittain sateinen ja harmaa päivä, kuin suunnata tienpäälle. No, ei mikään!

Suunnattiin aamusta Iittalaan. Käytiin tsekkaamassa Naivistit- näyttely ja ostettiin Kultasuklaasta vähän herkkuja. Taulut olivat suloisia, värikkäitä, hymyilyttäviä, erikoisia, hyväntuulisia ja iloisia! :) Jos liikutte Iittalan suunnalla, suosittelen poikkeamaan! Näyttelystä ei voi lähteä pois, kuin hyväntuulisena!

Näyttely sijaitsee, Iittalan vanhassa puukoulussa.
Rakennukset natisevat puulattiat,
 antoivat omanlaisensa lisämausteen, koko touhulle! :)

Iittalasta matka jatkui Toijalaan ja tarkemmin sanottuna, rautatiemuseoon. Nähtävää oli enemmän, mitä olin osannut odottaa. Sisäänpääsy- liput piti ostaa junasta. Nostalgista! :) Harmitti tosin semisti, että kyseinen junanvaunu, oli näyttelyn ainoa kohde, mihin pääsimme ihan sisälle asti.







Mihin matka Toijalasta jatkui ja mikä sai mun sydämmen sulamaan? Kysymyksillenne saatte vastauksia, ehkä jo seuraavassa päivityksessä. Siihen asti, moikka moi ja ihanaa kesää kaikille! Nautitaan kesästä ja lomista, (joilla sitä vielä on jäljellä) vaikka tämä kesä ei tähän asti ole kovin aurinkoinen ja lämmin ollutkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti