27.7.2013

Aurinkoinen Helsinki

Täällä yksi rentoutunut lomalailen, moikka moi!


Loma alkaa olemaan loppusuoralla, mutta kesä näyttää vain jatkuvan ja hyvä niin. :) Olen istunut koneella tosi tosi vähän ja on ehtinyt tulemaan jo pieni ikävä tänne kirjoittamisenkin suhteen, mutta en vain ole saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin hetkeksi pysähtynyt rustailemaan kesäkuulumisiani kuin vasta nyt. 

 
Ja nämä mun lomapostaukset tulevat nyt vähän jälkijunassa, mutta haitanneeko tuo mitään? Oikeastaan on aika kivakin kurkkia valokuva-kansioihin ja tsekkailla, että mitäs kaikkea tämän loman aikana oikesti onkaan ehtinyt tapahtumaan. Mukavaa fiilistelyä vielä näin jälkikäteenkin. 

Mitä teille kuuluu? 


Minä olen ehtinyt tämän loman aikana vaikka mihin, mutta olen myös pitänyt siitä huolen, että lepäämäänkin on ehditty. Keskiviikkona tulimme mökkireissulta ja sen jälkeen aika on kulunut ihan vain tässä kotona rötvätessä. Ihan parasta!

 
Palatakseni kuitenkin vielä kahden viikon takaiseen visiittiimme Helsingissä. Käytiin tosiaan vähän pyörimässä kauppojen alemyynneissä ja sen lisäksi kävelimme ympäri kaupunkia. Minusta Helsingissä mukavin kulkutapa paikasta toiseen liikkumiseen on ehdottomasti kävely. Välimatkatkaan ei loppujen lopuksi päätä huimaa.


Kävellen liikkuessa pystyy rauhassa tutkailemaan ympäristöä ja voi pysähtyä räpsimään kuvia erilaisista tilanteista ja rakennuksista. Auton kyydissä se ympärille katseleminen ja maisemista nauttimen tuppaa menemään enemmänkin sen vilkkaan liikenteen seuraamiseen ja siihen, että onko varmasti oikealla kaistalla ja mennäänkö nyt varmasti oikeaan suuntaan? Mistä saa kääntyä ja mikä on bussikaista? Ei yhtään nautinnollista. 


Kävelykierroksen jälkeen hypättiin Pihlajasaareen vievään vesibussiin. :) Oli mukava vaihteeksi käydä muuallakin kuin perus Korkeasaaressa tai Suomenlinnassa. Olen monen monta kertaa kuullut puhuttavan Pihlajasaaresta ja muistakin Helsingin lähistöllä sijaitsevista pikkusaarista, mutta niihin ei ole aikaisemmin tullut tehtyä retkeä. Luin loman alussa Kissojen valtakunnassa blogia ja mun halu tehdä retki Pihlajasaareen vain vahvistui Annan jutustuta Pihlajasaari. :)


Nyt saunaan.. Kirjoittelen Pihlajasaaressa vierailustamme ensi kerralla. Lämpimiä kesäpäiviä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti