27.8.2013

WC- kyltti

Mä olen ollut tosi laiska postailemaan tänne blogin puolelle yhtikäs mitään. Edellisestä merkinnästäkin on justiinsa viikko aikaa. Hups! O_o Kaikenlaisia pikkujuttuja mulla on kyllä mielessä ja täällä netin ihmeellisessä maailmassa seikkaillessani, ideoita pursuaa vähän joka tuutista koko ajan lisää. Ihanaa ja hyvällä tavalla ärsyttävää! Hah! :D Tiiättekö kun ideoita on pää täynnä ja sitten ihan keikkeen ei ole aikaa ja mahdollisuuksia. Pitää ottaa juttuja työnalle sillein pala kerrallaan. 

Viime viikolla mulla oli mm. meneillään WC- kyltin tuunaus, joka eteni maltillisesti vaihe vaiheelta. Tylsintä oli odotella maalikerroksien kuivumista! :D Maltoin kuitenkin ja olen erityisen tyytyväinen lopputulokseen. 

Olen ostanut kyseisen WC- kyltin joskus joltain kesäreissulta ja mua on jo pitkään häirinyt tuo punainen väri, jota meidän kodista ei juurikaan muualta sisustuksesta löydy ja onhan toi vähän tollainen, hmm.. levoton? Sydämen muodosta pidän kuitenkin paljon, enkä halunnut hankkia vessan oveen kokonaan uutta kylttiä.

 Tästä lähdettiin liikkeelle. 


 Vaihe 1. Valitsin tekstinkäsittelyohjelmasta mieleiseni fontin 
tekstille ja tulostin sen sopivassa koossa paperille.


Vaihe 2. Irrotin kirjaimet paperista mattopuukolla.


 Vaihe 3. Valitsin mieleiseni pohjavärin ja spraymaalasin kyltin. 
Koska en hionut pintaa yhtään (ei ollut hiomapaperia)
 jouduin tekemään pohjavärisuihkutuksen kolmeen kertaan. 

Spraymaalauksien välissä piti kyltin antaa kuivua, kuivua ja kuivua.


Vaihe 4. Pohjavärin kuivuttua hyvin, asettelin paperin kyltin päälle 
ja spraymaalasin kirjaimet valkoisella maalilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti